Förskolan - REGNBÅGEN

Kontakt för frågor om verksamheten sker via:
Rektor: 0532-510 05
Förskolan: 070- 478 22 59
E-mail: forskolan.regnbagen@

Vi använder kommunens kö, så vid frågan av placering kontakta:
Anna- Karin Hvitt
Tel: 0532-170 84
anna-karin.hvitt@amal.se

FÖRSKOLEVERKSAMHETEN

Verksamheten är belägen i nära anslutning till skolan. Vi har en stor skolgård och en stor härlig skog att leka i. Förskolan består av en 1-5 års avdelning. Det är en liten barngrupp vilket skapar goda och varaktiga relationer till alla barnen. Goda relationer bidrar till en trygg miljö för både barn och vuxna. Trygga barn vill och vågar utvecklas!

Lunchen hämtas från Restaurang Presseriet i Åmål. Frukost och mellanmål tillagas på plats i våra lokaler.

Läroplanen för förskolan, lpfö98 ligger som grund för vårt arbete.

Behöver ni förskoleplats och är nyfikna på vår förskola? Ni är varmt välkomna att besöka oss på förskolan. Ring gärna innan så vi har tid att ta hand om er när ni kommer.
Ansökan till oss sker via Åmåls kommun, kontakta gärna Anna-Karin Hvitt. te. 0532-170 84