5-årsgruppen

När barnen går sista året på förskolan erbjuder vi en 5-årsgrupp där vi förbereder barnen för förskoleklassen. Verksamheten ska vara lustfylld och utmanande för varje barn och leken ska ha en central roll. Vi träffas på torsdagar efter lunch och vi kommer hitta på olika aktiviteter så som skrivövningar, matematik, sångstunder, högläsning, pyssel osv. Vi kommer vistas i skolans lokaler, förskolans lokaler samt utomhus.

Foto: www.designerspics.com

Vecka 37

På vår första träff pratade vi lite om vad skola är och varför man ska gå i skolan. Vi sjöng alfabetssången och vi tränade på att skriva bokstaven A.

Vecka 38

Den här torsdagen var vi och hälsade på i klass 1-2. Vi arbetade med matematik och vi fick göra mattemålor med siffrorna 1-4.

Mycket spännande att vara i klassrummet och att få varsin egen bänk att arbeta vis var superkul!!