VI BEDRIVER FYRA VERKSAMHETER

pLACERA DITT BARN HOS OSS!

Edsleskogs friskola har närhet till fina naturområden och skogen ligger precis intill tomtgränsen. Vår profil är allmän och utifrån vårt geografiska läge kan vi erbjuda naturupplevelser och friluftsaktiviteter i stor utsträckning. Vi har nära till badplats och skidbacke och naturreservatet Bräcke ängar med sin rika flora finns inom gångavstånd från skolans område.

ALLA barn erbjuds skolskjuts till och från skolan.

Maten på skolan kommer från Restaurang Presseriet. Klockan halv tio varje dag bjuder skolan på frukt.

Hos oss finns tillgång till läkare, psykolog, kurator, sjuksyster och specialpedagog.
Vi följer de nationella styrdokumenten

Vi kräver INGET idéellt arbete från föräldrar.

När jag kom som rektor till Edsleskogs skola 1964 fann jag en bygd som värnade om skolan. Det var lätt att få kontakter, som var positiva för skolans utveckling. Jag har varit med så länge, att jag har många minnesbilder från Edsleskogs skola. Därför håller jag nu på och samlar det i en bok ”Edsleskogs skolhistoria”.

Tage Stahre